Berriak

2020/6/3 Bizikletaren Behatokia

Bizikletaren Mundu Eguna da gaur

Gaur, ekainak 3, Bizikletaren Munduko Eguna ospatzen dela aprobetxatuz, apirilaren 21ean RCxBk (Bizikletaren Aldeko Hirien Sarea) zabaldu zuen komunikatua ekarri dizuegu (sare horren parte da Donostia). Komunikatuak txoke-plan bat proposatzen du covid-19aren krisian bizikletaren erabilera sustatzeko.

TESTUINGURUA

Koronabirusaren osasun-krisia dela eta, aldaketa handiak egin behar dira hiri- eta metropoli-mugikortasunean, joan-etorrien kopurua% 90 baino gehiago murriztuz, eta gizartea urruntzeko irizpide berriak erabiliz, osasuna bermatzeko, eta horrek paradigma berri bat dakar, hurrengo hilabete eta urteetako mugikortasunaren kudeaketan kontuan hartu beharrekoa.

Egoera horren aurrean, herritarren mugikortasuna modu seguruan bermatzeko lan egin behar da, bai garraio publikoan, bai banakako garraioan, batez ere mugikortasun segurua eta aktiboa bultzatuz, konfinamenduaren sedentarismoa ohitura osasungarri berri bihurtzeko.

Osasun-krisiaren susperraldiarekin batera, urte askoan, krisi ekonomiko eta sozial handia egongo da; beraz, berriro ere garraio publikoak eta, bereziki, mugikortasun aktiboak ezinbesteko zeregina izango dute, pertsona guztientzako garraiobide merkeenak eta eskuragarrienak baitira.

Gaur egun, ez dakigu zenbat denbora iraungo duen pandemiak; izan ere, ziurrenik, txertoa izan arte, urruntze fisikoa mantendu beharko da. Egoera horren aurrean, banakako baliabideetan (bizikleta, adibidez) mugikortasuna bultzatzeak jarduerara ahalik eta modu ordenatu eta isolatuenean itzultzea ahalbidetuko du.

Ez dezagun ahaztu, halaber, COVID-19 pandemia, bereziki arnas sistemari eragiten dion pandemia, larritasun handiagoarekin eragiten ari dela aire kutsatuagoa duten lurraldeetan, eta hori berretsi dute mundu osoko hainbat ikerketa zientifikok eta unibertsitatek. Beraz, kosta ahala kosta saihestu beharko da gure hirietan genuen ibilgailu pribatu motordunaren aurretiko erabilera berreskuratzea.

Hiriek eta lurraldeek modu aktiboan lan egin dugu azken asteetan gure herritarren behar sanitarioak, sozialak eta oinarrizko hornidurakoak bermatzeko. Baina sektore batzuk berraktibatzen ari diren honetan, herritarren mugikortasuna ere erraztu behar da, eta, aldi berean, mugikortasun hori ahalik eta seguruena izan dadin lortu.

2019ko Bizikletaren azken Barometroaren datuen arabera, Espainiako familien% 72k gutxienez bizikleta bat du, eta 12 eta 79 urte bitarteko Espainiako biztanleen% 51k maiztasun jakin batekin erabiltzen du bizikleta. Beraz, bizikletaren erabilerak abiatzeko ahalmen handia du.

Konfinatzeko eta trafikoa murrizteko garaiari esker, ingurumen-hobekuntza nabarmena izan da gure hirietan (aire garbia arnastea, txorien kantua entzutea edo haizearen soinua hautematea horren adibide dira), 60ko hamarkadatik aurrera gure hirietan autoa ugaldu zenetik inoiz bizi izan ez den bezala.

Azaldutako guztiagatik, eta osasun-agintarien gomendioei jarraituz, Bizikletaren aldeko Hirien Sareak sustatzen du bizikletaren erabilera erraztea hiri eta lurraldeetan, hainbat jardueraren bidez.

BIZIKLETRAREN ERABILERA SUSTATZEKO TXOKE-PLANA

Bizikletaren aldeko Hirien Sareak arreta handiz jarraitu ditu azken aste hauetan munduko hainbat hiri eta lurraldek egindako ekimenak.

Aztertutako esperientzietan eta, bereziki, gure egoeran oinarrituta, bizikletaren erabilera errazteko neurriak zehaztuko ditugu jarraian:

  1. Hiriko bizikleta-sareen eta inguruko udalerriekiko konexio-sareen hedapen taktikoa sustatzea, premiaz eta kostu txikiz, zirkulazio-gune seguruak sortzeko eta urruntze fisikoa errazteko, oinezkoentzako espazioari eragin gabe, udalaz gaindiko administrazioen laguntza espezifikoekin.
  2. Bizikleta publikoko zerbitzuak berriz irekitzea, eskaintza aurreikusitako eskarira egokituz, bizikletak eta instalazioak garbitzeko eta desinfektatzeko neurriak indartuz, eta erabiltzaileen artean eskularruak eta eskuen higiene egokia nahitaez erabiltzea sustatuz.
  3. Semaforoak koordinatzeko neurriak ezartzea, bidegurutzeetan bizikletak eta oinezkoak ez pilatzeko.
  4. Hiriak 30 lortzea eta hiriarteko sareko zirkulazio-abiaduraren mugak murriztea, trafiko motordunaren jokabide ausartegiak saihesteko eta mugikortasun aktiboa bultzatzeko.
  5. Udalaren lokaletan eta sarbide errazeko beste espazio batzuetan bizikletentzako aparkaleku seguruak jartzea (udal-aparkalekuak, ekipamenduak), bai eta bizikletentzako aparkalekuak sortzea ere, osasun-zentroetan, trenbide-geltokietan eta bestelako mugikortasun-kontzentrazioko espazioetan erraz instalatzeko egiturak dituztenak, oinezkoen espazioari eragin gabe.
  6. Ziklologia-zerbitzuak bultzatzea etxez etxeko eskaeretarako, hurbileko erosketarako eta udal-zerbitzuetarako.
  7. Estatuko gobernuari eta autonomia-erkidegoei bizikleta elektrikoak eta mekanikoak erosteko premiazko laguntza-plan bat martxan jartzeko eskatzen diegu (adibidez, 100 €bizikleta mekanikoa erosteko, 250 €bizikleta elektriko baterako edo bizikleta mekaniko bat elektrifikatzeko eta 500 €kargatzeko bizikleta baterako).
  8. Trafiko Zuzendaritza Nagusiari eskatzen diogu bizkortu dezala bizikletari buruzko araudiaren eguneratzea eta azkar egokitu dadila aurreikusitako garai berrietara eta aldaketa sozialetara, bizikleta bidezko mugikortasun segurua errazteko eta bizikletaren erabilera lehentasunezko bitarteko gisa bultzatu ahal izateko, Jaurlaritza proposatzen ari den bezala.
  9. Datozen hilabeteetan ekonomia sustatzeko sustatuko diren proiektuetan industria, merkaturatzea eta bizikletaren erabilera bultzatzen duten proiektuak berariaz kontuan hartzea eskatzen dugu.
  10. Eskatzen dugu autonomia-erkidegoek eta udalaz gaindiko gainerako erakundeek bizikletaren erabilera sustatzeko planak egin ditzatela premiaz, eta sustapen- eta finantzaketa-neurri espezifikoak har ditzatela.
  11. Kontuan hartuta etorkizun hurbilean bizikleta gehiago erabiltzea aurreikusten dela, autonomia erkidegoetako eta tokiko gobernuei eskatzen diegu modu erabakigarrian bultza dezatela eskola, institutu eta, oro har, herritarrentzat bizikleta erabiltzeko bide-heziketa eta -prestakuntza.
  12. Ekintza horiek guztiak gauzatzeko, Estatuko Gobernuari eskatzen diogu figura bat izenda dezala, hurrengo hilabeteetan modu aktiboan gauzatu behar diren politika guztiak eta inplikatutako eragile guztiak administrazio artean koordinatzeko ardura izango duena.

Jarraitu komunikatua irakurtzen, hemen.